Urodzony i wychowany jako katolik, 22-letni Gabriel Dionisi zawsze wiedział, że życie zaczyna się od poczęcia i że zabijanie poczętego dziecka w łonie matki jest wielkim złem. Jednak dopiero jako nastolatek zaczął się interesować pogłębianiem swojej wiary, co pozwoliło mu zdobyć większą wiedzę na temat aborcji.
Odnalazł więc swoje powołanie do większego zaangażowania w obronę życia, co spowodowało, że założył grupę duszpasterską pro-life. Do szerzenia wiedzy i świadomości w obronie życia wykorzystał swój pomysł przygotowania i rozdawania naklejek na zderzaki samochodów.
- Już wcześniej słyszałem słowo „aborcja” i wiedziałem, że jest to ciężki grzech, ale nie zdawałem sobie sprawy, jak bardzo powszechny jest ten problem – powiedział Dionisi w wywiadzie dla Amerykańskiej Katolickiej Agencji Informacyjnej.
Pewnego dnia trafił na broszurę wyjaśniającą różne procedury stosowane podczas aborcji. Był bardzo poruszony faktem, jak wiele dzieci w łonach matek jest rozczłonkowywanych podczas niektórych procedur aborcyjnych. Twierdzi, że był także mocno zaskoczony informacją, jak wiele kobiet jest zmuszanych do zabicia swojego poczętego dziecka.
- Pamiętam, że uderzyło mnie przeczytanie informacji o tym, jak wiele kobiet wcale nie chce dokonać aborcji, ale znajdują się pod presją. Są zmuszane lub nie jest to ich pierwszy wybór. Byłem zaskoczony i wtedy pomyślałem – no tak, ale przecież naprawdę moglibyśmy coś z tym zrobić! – powiedział.
W 2018 roku Dionisi postanowił przygotować naklejki na zderzaki samochodów, zachęcające do wyboru życia. Informacja skierowana do kobiet w ciąży w trudnej sytuacji to mały banerek – naklejka na zderzaku – zawiera adres poradni telefonicznej oraz strony internetowej prowadzonej przez organizację Heartbeat International, która zajmuje się udzielaniem pomocy w takich sytuacjach.
Można tam znaleźć mapkę z rozmieszczeniem takich centrów pomocowych dla kobiet w ciąży w całych Stanach Zjednoczonych. Strona oferuje również całodobową infolinię z doradcami mówiącymi i po angielsku, i po hiszpańsku.
Dionisi wyjaśnia, że zdecydował się na przygotowywanie i rozdawanie naklejek na zderzaki samochodów, ponieważ są niedrogie w przygotowaniu, a docierają do wielu ludzi. – Jest to znakomita inwestycja, która sama się upowszechnia, gdyż jeśli umieścisz taką naklejkę na zderzaku swojego samochodu, to wiele osób ją zobaczy i przeczyta. Dzieje się to codziennie podczas jazdy za oznakowanym samochodem. Jeśli takich osób będzie ok. 20 każdego dnia, to po pomnożeniu tej liczby przez 365 dni w roku, mamy ponad 7 tysięcy osób, które zapoznały się z treścią pro-life z jednej naklejki.
Od chwili, gdy Dionisi zaangażował się w ten projekt pro-life, udało się mu udostępnić ponad 10 tysięcy takich naklejek mieszkańcom 45 z 50 stanów USA.
Odnosząc się do znaczenia działalności pro-life Dionisi powiedział: - To fundamentalne działania. Jeśli chcemy, aby nasz kraj odnosił sukcesy i dobrze prosperował, musimy szanować wartość równej godności każdego człowieka. I dodał: - Skala problemu polega na tym, że ginie tak wiele dzieci. I nie tylko to – jest wśród nas wiele kobiet, które cierpią, a także mężczyzn, którzy także cierpią. To wpływa na całe nasze społeczeństwo, gdy ludzie noszą w sobie tę ranę.
Dionisi podkreśla, że ma nadzieję, iż jego naklejki na zderzaki pomogą w zwiększeniu świadomości społeczeństwa na temat licznych zasobów dostępnych dla kobiet w ciąży, które są w potrzebie. – Myślę, że jest bardzo ważne, aby wśród wszystkich szerzyć tę świadomość, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy ktoś w twoim życiu może znaleźć się w sytuacji, w której będzie potrzebować pomocy – powiedział.
- W ruchu pro-life niesamowite jest to, że mamy tak wiele możliwości, jako zwykli ludzie, aby dosłownie ratować życie innych. Jest to szczególnie ważne dla nas, katolików, ponieważ wiemy, że każdy człowiek został stworzony na obraz Boga i ma ogromny potencjał, aby przynieść światu więcej miłości.
Postawa Dionisiego to znakomity przykład dla młodych, którzy chcą zaangażować się w ratowanie życia.
Źródło: CNA, wg art. Franceski Pollio Fenton – 10 listopada 2025 r.














Deutsch (Deutschland)
Українська (Україна)
Русский (Россия)
Polski (PL)
English (United Kingdom)
