Ситуація в польській освіті жахлива. В школах панує хаос, і багато батьків не знають, що робити. Красиво запакована брехня поширюється, щоб приховати справжню мету цього нападу на польських дітей. Це боротьба за майбутнє — за віру, за сім'ю, за свободу та людську гідність, за життя!
Змінити погляди дорослих дуже важко, тому дітям «нав’язують» ліволіберальні, навіть революційні культурні зміни. З часом багато хто їх прийме. Скільки часу потрібно, щоб виховувати дитину? Кілька годин? І вводиться ідеологізований предмет, який триває з четвертого класу початкової школи до випускного іспиту.
Інтерв'ю мовою оригіналу:
Czy wprowadzana do szkół Edukacja zdrowotna stanowi zagrożenie dla wiary naszych dzieci?
Abp Tadeusz Wojda, przewodniczący KEP, zwraca uwagę, że trzeba ochronić dzieci przed zgubnymi ideologiami, które ubrane w szlachetne pojęcia, niosą w sobie treści przeciwne naszej wierze. Podkreśla, że wprowadzana do szkół Edukacja zdrowotna nie jest do pogodzenia z chrześcijańską nauką o człowieku. Donośmy głos polskich biskupów wzywających rodziców do wycofania swoich dzieci z tych zajęć, jest atakowany i wyszydzany przez środowiska liberalne. Jest o jednak głos PRAWDY!
Nasze dzieci mają zostać wyprane z chrześcijańskiej wiary, z polskiej tradycji narodowej, uzależnione od seksu. Ograniczane są zakresy wiedzy z różnych przedmiotów i umiejętność samodzielnego myślenia. To akceptacja klimatyzmu, wolnego seksu bez miłości i odpowiedzialności. To likwidacja zadań domowych i lektur. To negowanie małżeństwa, rodziny, dzietności oraz niszczenia płodności. Jest to realizowane na bazie neomarksistowskiej ideologii genderowej.
Czy ograniczenie lekcji religii jest powiązane ze tymi zmianami w edukacji?
Pierwszym ruchem MEN była próba usunięcia katechezy ze szkół. Młodzi, pozbawieni formacji chrześcijańskiej, łatwiej ulegną wpływom lewicowej ideologii. Rząd w ogóle nie chciał rozmawiać na ten temat z Episkopatem, chociaż jest to łamanie prawa. Ostatecznie religia została restrykcyjnie skrócona o połowę i umieszczona na pierwszej lub ostatniej lekcji.
Co było powodem usunięcia ze szkół Wychowania do życia w rodzinie?
Kolejnym ruchem była decyzja o usunięciu ze szkół pozytywnie ocenianego, nieobowiązkowego przedmiotu Wychowanie do Życia w Rodzinie. Nie podano żadnych argumentów! Nie powołano ekspertów! Nie zapytano rodziców, nie przeprowadzono prawidłowych konsultacji społecznych.
Co jest główną przyczyną wprowadzania nowego przedmiotu pod hasłem Edukacji zdrowotnej?
Przedmiot ten wprowadzono pod mylącą nazwą Edukacja zdrowotna. Zrobiono to w niezwykle perfidny sposób, pod hasłem dbania o zdrowie dzieci. Z założenia miał to być przedmiot obowiązkowy, jednak na skutek wielkich protestów pozwolono rodzicom na wypisanie swoich dzieci z tych zajęć.
Proszę nie dać się zwieść –oświadczenia rodziców są tolerowane tylko w pierwszym roku jego obowiązywania i tylko do 25 września 2025 r. Z lekcji religii czy etyki można wypisać dziecko przez cały rok.
Mówi się, że zakres tematyczny Edukacji zdrowotnej jest w przeważającej części pozytywny, bo chroni zdrowie.
To nie jest prawda! Podstawa programowa tego przedmiotu jest ustawiona na bazie neomarksistowskiej ideologii gender. Wcześniej wiele tych zagadnień omawiali wyspecjalizowani nauczycieli biologii, chemii, języka polskiego czy WF. Teraz lekcje te mają prowadzić niewykwalifikowani nauczyciele nowego przedmiotu.
Czy wychowanie seksualne nie jest potrzebne naszym dzieciom?
W ramach zajęć Edukacji zdrowotnej pojawia się dział pt. Zdrowie seksualne. Jest to szkodliwa wersja edukacji seksualnej, promująca wolny seks dla przyjemności i wczesną inicjację seksualną, Jedynym warunkiem współżycia ma być świadoma zgoda – ani słowa o wieku, dojrzałości, miłości. O małżeństwie mówi się tylko w aspekcie rozwodu, a o rodzinie w ramach prezentowania różnych jej form. Brakuje poważnej informacji o chorobach przenoszonych drogą płciową, które mogą spowodować poważne problemy zdrowotne i trwałą niepłodność.
Czy na tych lekcjach będzie promowana aborcja?
Na zajęciach WDŻ dzieci omawiały rozwój prenatalny człowieka. Każdy uczeń wiedział, że życie rozpoczyna się od poczęcia. Polska młodzież przez lata zdecydowanie opowiadała się za życiem, co potwierdzały badania opinii publicznej. Teraz w programie mówi się o fazach ciąży, czyli o stanie matki. Dziecko jakby nie istniało. Dyskusja na lekcji nt. przerywanie ciąży, ukazuje aborcję jako jedną z życiowych opcji. Dzieje się to w sytuacji dramatycznego kryzysu demograficznego.
Co zawiera podstawa programowa? Gdzie można znaleźć kompetentne ekspertyzy?
Podstawa programowa jest na stronie MEN. Zwolennicy tego przedmiotu zarzucają, że krytycy w ogóle nie przeczytali podstawy programowej. Zaręczamy, że przeczytaliśmy, przeanalizowaliśmy i wnioski są porażające! Mamy znakomite opracowania ekspertów KROPS. Kompetentne porównanie WDŻ i Edukacji zdrowotnej można znaleźć w ekspertyzie dr. Zbigniewa Barcińskiego - warto się z nim zapoznać TUTAJ
Jakie są założenia podstawy programowej tego przedmiotu?
Program Edukacji zdrowotnej jest zbudowany na ideologii genderowej, co m. in. oznacza przyjęcie płci jako zjawiska kulturowego. Na lekcjach będzie omawiana tożsamość płciowa. Naszym dzieciom zaproponują, że mogą sobie wybrać i zmienić płeć. W innych krajach obserwujemy nawet przypadki pozbawiania rodziców ich praw rodzicielskich, jeżeli nie akceptują takich pomysłów.
Na lekcjach Edukacji zdrowotnej będą także omawiane wszystkie postulaty środowisk LGBTQ+ W ramach równego traktowania zachowania homoseksualne będą proponowane jako opcja do wyboru.
Czy nauczyciel może nie zmuszać ucznia do „nauczenia się” kontrowersyjnych treści?
Rodzice muszą zdawać sobie sprawę, że uczeń ma obowiązek przyswoić materiał z podstawy programowej i w ramach ocenianych klasówek czy ustnych odpowiedzi musi wykazać się znajomością tych moralnie kontrowersyjnych zagadnień. O ile chce otrzymać pozytywną ocenę, nie ma możliwości ich zanegowania.
Proszę nie wierzyć w zapewnienia, że w danej szkole nauczyciel nie będzie omawiał kontrowersyjnych tematów, więc nie ma powodu do wypisania dziecka. To celowe wprowadzanie w błąd! Każdy nauczyciel ma obowiązek realizowania podstawy programowej, nie może więc nauczać „po swojemu”. Na pewno będą kontrole kuratorskie, a wystarczy jedna skarga, aby nauczyciel stracił pracę. Dopuszcza się też, aby te lekcje prowadziły osoby spoza szkoły o nieznanych poglądach.
Czy tylko polscy rodzice bronią swoich dzieci przed lewicową indoktrynacją?
Protesty rodziców dotyczące systemowych zmian w edukacji odbywają się w wielu krajach europejskich. Ostatnio wprowadzono we Francji obowiązkową, szkodliwą edukację seksualną do wszystkich szkół (także prywatnych i wyznaniowych). Spowodowało to tak wielkie protesty, że przyczyniły się do obalenia rządu.
Podobno Komisja Europejska chce wprowadzić „ujednolicenie” systemu edukacji w całej UE?
Komisja Europejska zamierza do końca bieżącego roku wprowadzić Europejski Obszar Edukacyjny, który ma ujednolicić programy szkolne we wszystkich krajach UE. Nie będzie już historii i literatury własnego narodu. Programy te mają być okrojone z wiedzy. Wszędzie mają być narzucone identyczne programy oparte na lewicowych założeniach. Edukacja zdrowotna Barbary Nowackiej jest małym preludium do przeprowadzenia tych zmian.
To jest walka o przyszłość Polski! Jeżeli obecnie większość rodziców nie wycofa swoich dzieci z tych zideologizowanych zajęć, w przyszłym roku przedmiot będzie przymusowy i nikt z nami nie będzie się liczył.
Ewa Henryka Kowalewska – polonistka, dziennikarz, dyrektor Human Life International Polska oraz prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Ludzkiego Życia.
Ева Генріка Ковалевська – польська філологиня, журналістка, директор Human Life International Polska та голова Stowarzyszenia Przyjaciół Ludzkiego Życia..
ДЖЕРЕЛО: HLI-Polska/ Nasz Dziennik
Опрацювання та частковий переклад власні