W 2024 roku 41,9 tys. ojców skorzystało z urlopu rodzicielskiego – ponad dwa razy więcej niż w 2023 r. i jedenaście razy więcej niż w 2022 r. – wynika z danych ZUS. To wyraźny sygnał, że dyrektywa work-life balance przynosi efekty – ocenił członek zarządu ZUS, Mariusz Jedynak.
ZUS poinformował, że razem z Fundacją Share the Care ponownie łączą siły z przedstawicielami organizacji rządowych i pozarządowych oraz pracodawców, by promować równość rodzicielską i zawodową.
Z okazji drugiej rocznicy wdrożenia w Polsce unijnej dyrektywy work-life balance, startuje 4. edycja kampanii „Równi w domu – równi w pracy. To się wszystkim opłaca”. Tym razem główny nacisk kładziony jest na znaczenie edukacji oraz rolę świadomych pracodawców, bo jest to element kluczowy, aby wykorzystanie świadczeń rodzicielskich przez ojców nadal rosło.
W 2024 roku aż 41 900 ojców skorzystało z urlopu rodzicielskiego – ponad dwa razy więcej niż w 2023 roku i jedenaście razy więcej niż w 2022 roku. To wyraźny sygnał, że dyrektywa work-life balance przynosi efekty i zachęca ojców do większego zaangażowania w opiekę nad dziećmi” – przekazał członek zarządu ZUS, Mariusz Jedynak.
[Za: radiomaryja.pl/PAP, zdj. Unsplash/jill-sauve]