Human Life International - Polska

Polski serwis pro-life

"Unpregnant". Jak amerykański przemysł rozrywkowy z zabijania nienarodzonych dzieci robi komedię

Amerykański przemysł rozrywkowy może się poszczycić wielkimi „zasługami” w temacie rewolucji społecznej, która jeszcze od lat 60-tych zmienia mentalność ludzi na zachodzie.

Relacja do ludzkiej seksualności, tradycyjnej rodziny, homoseksualizmu, idei autorytetu… To tylko niektóre tematy, którymi wspomniany przemysł zajmuje się już od dziesięcioleci, a przy tym skutecznie zmienia sposób myślenia.

Niedawna decyzja amerykańskich filmowców, że tylko filmy, które spełniają kryteria politycznej poprawności, będą walczyć o prestiżowego Oscara - jest kulminacją ostatecznie sformalizowanych reguł, które mogły być do tej pory niepisane, ale z pewnością rządziły Hollywood.

Nowy temat, który stał się teraz popularny w przemyśle Hollywood to kwestia aborcji. „Unpregnant“ (w Polsce przetłumaczono jako „Test na przyjaźń“) to nowy film wyprodukowany dla HBO MAX. Komedia jest reklamowana jako „ciepła ludzka historia”, opowiadająca o przyjaźni dwóch nastolatek, a w centrum fabuły mamy – zabijanie nienarodzonych dzieci.

Oto, w jaki sposób producenci zapowiadają swój obraz:

Siedemnastoletnia Veronica (Haley Lu Richardson) nigdy nie przypuszczała, że zechce oblać w życiu jakiś egzamin. Wszystko do czasu, kiedy widzi dodatni wynik testu ciążowego. Nagle perspektywa obiecującej przyszłości na prestiżowej uczelni staje się bardzo odległa, a dziewczyna musi zmierzyć się z decyzją, przed którą miała nigdy nie stanąć. Veronica rusza w trzydniową podróż do Nowego Meksyku ze swoją byłą najlepszą przyjaciółką, Bailey (Barbie Ferreira). Podczas wyprawy nastolatki odkrywają, że czasem najważniejszą decyzją, jaką można podjąć w życiu, jest ta dotycząca wyboru przyjaciół.

Mamy tu więc do czynienia z tzw. „road movie”, którego główni bohaterowie to nieletnie, które podróżują do innego stanu, gdzie jednej z nich wolno zabić swoje dziecko. Aborcja, tragedia odbierania niewinnego życia oraz trauma matki, w jakiś perwersyjny sposób staje się tu fundamentem dla zbudowania „ciepłej” i „śmiesznej” historii.

Pojedynczy katoliccy komentatorzy napisali, że po obejrzeniu trailera pozostają w szoku. Ten film robi krok naprzód w kwestii zmiany percepcji aborcji. Przedstawianie zabijania nienarodzonych dzieci jako akceptowalnego, ale dramatycznego wydarzenia, staje się powodem do śmiechu.

Slogan ruchu Pro-choice bezpiecznie, legalnie, rzadko, został zamieniony na bezpiecznie legalnie, śmiesznie — skomentował jeden z katolickich krytyków.

Chcieliśmy stworzyć historię, która pozwoli ludziom podejść do kwestii aborcji w lekki sposób… Jeśli to nam się udało, to wielki sukces – powiedziała Jenni Hendriks, jedna ze scenarzystek filmu.

Niestety twórcy filmu wykonali swój plan. Z tragedii zrobili komedię. I to jest naprawdę diabelska strategia.

Zmiana percepcji w kwestii aborcji trwa. Jej celem jest to, aby jej największe ofiary – nienarodzone dzieci – zostały całkowicie zdehumanizowane i aby nic w mentalności człowieka nie mogło stanąć na drodze ich zabijaniu.

Tytuł filmu „Unpregnant” jednoznacznie nawiązuje do filmu „Unplanned”, który pokazuje prawdę o aborcji i w ubiegłym roku poruszył wielu widzów nie tylko w Ameryce. Jest to ewidentny kontratak opiniotwórczych środowisk filmowych, mający na celu osłabienie faktów prezentowanych przez Abby Johnson, która na podstawie własnego życia ukazuje dramatyzm aborcji i perfidne wykorzystywanie niewiedzy i naiwności kobiet. Dla podważenia przesłania pro-life posłużono się komedią, która trywializuje zabijanie poczętych dzieci i w miejsce autentycznego cierpienia kobiet wprowadza tzw. głupawkę. Wszystko, aby do świadomości nie dotarła prawda, czym na prawdę jest aborcja.

Źródło: W Polityce, opracowanie własne – 15 września 2020 r.

 

 

 
Czy chcesz otrzymywać informację internetową na temat obrony życia w kraju i na świecie na swojego osobistego e-maila?
Zapisz się!

Twój adres e-mailowy jest u nas bezpieczny, nikomu go nie udostępniamy, ani go nie publikujemy.

Należymy do:

wiadomosci pro-life

Zapisz się, aby otrzymywać informację internetową na temat obrony życia w kraju i na świecie!


Media społecznościowe

Pomoc Rzeczowa

POMOC RZECZOWA3

Domy Samotnej Matki w Polsce

Okna Życia w Polsce

artykulOknaZycia

wspomoz obrone zycia

1. Przez internet za pośrednictwem PayU (PLN):

_
Kartą płatniczą Visa, MasterCard, albo przelewem online, możesz wspomóc naszą działalność w obronie życia dowolną kwotą.

2. Przez internet za pośrednictwem PayPal:

PayPal (PLN)

PayPal € (Euro)

 

3. Wpłać przelewem bankowym na konto:

Klub Przyjaciół Ludzkiego Życia
ul. Jaśkowa Dolina 47/1a
80-286 Gdańsk
Nr rachunku: 05 1240 1242 1111 0000 1587 7356

 

materialy pro-life
BELKASKLEPIK3
BELKAULOTKI3
BELKAEBOOKI3
fromoceantoocean
 
 
logo GV
 
duszpasterstworodzinag